Wie zijn wij?    Uitvaartvereniging Sint Jozef

Uitvaartvereniging Sint Jozef Spanbroek/Opmeer - opgericht in 1955 - is een vereniging zonder winstoogmerk. De vereniging regelt de begrafenis of crematie voor de leden en niet leden en neemt voor leden (een deel) van de kosten voor haar rekening.

De leden betalen een jaarlijkse contributie. Bij overlijden hebben ze recht op een voorzieningen pakket, waardoor de kosten van begrafenis of crematie - en allerlei zaken die daar bij komen kijken - niet voor rekening van de nabestaanden komt.

De vereniging werkt samen met een uitvaartverzorger die van overlijden tot begrafenis of crematie de nabestaanden terzijde staat, en antwoord heeft op bijna alle vragen die mensen in zo'n situatie hebben. Bij overlijden van een lid wordt de begrafenis of crematie, voor en met de nabestaanden geregeld.
Leden van de vereniging hebben een voordeel van maximaal 2200,- euro omdat wij werken met vrijwilligers en prijsafspraken hebben met leveranciers.

Wat doet de Uitvaartvereniging zoal?
- begeleiden van de condoleance
- verzorgen van de uitvaart
- regelen van het delven van het graf
- bestellen van de grafkist